Gondolkozzunk az ügyfélről és a kereséséről!
Ha az a célunk, hogy az organikus listán a lehető legmagasabb pozíciót szerezzük meg a google.com-on, meg kell találnunk, vajon mit írnak be a kereső-mezőbe az ügyfelek?
Ha az Ön neve Mézga Géza és gumitulipánt értékesít, ne válasszuk ki csak a mezgageza.com-ot.
Nézzünk és keressünk egy olyan domaint, amelynek karaktersorozata a lehető legközelebb van a pontos, beírt kifejezéshez, és inkább a gumitulipan.hu-t foglaljuk le.
Ha plusz szolgáltatást is szeretnénk megjeleníteni a honlapunkon, vásároljunk még egy, vagy több domént és csatoljuk a sajátunkhoz.
Valószínűleg Ön is terméket, vagy szolgáltatást keres, például kenyérpirítót.
Ha a Google kereső mezőjébe beírjuk, amit keresünk, a találatoknál valóban nagyobb, kék színű címeket találunk az organikus listán - szinte mindenütt virít rajta a "kenyérpirító" szó.
Ha Ön is azt szeretné, hogy az ügyfelek pontosan írják be a kiválasztott kulcsszavakat, akkor tényleg ezeket a címeket fogják keresni és megtalálni a kereső oldalon lévő használók is. Minél pontosabb a kifejezés, annál jobb pozíciókat szerezhet az organikus listán. Az elkezdett kifejezéseket maga a Google írás közben is kiegészíti.
Ha az ügyfél kulcsszóként beírja a "gumitulipán + település" kifejezést, akkor a mi weboldalunk böngészőjén ne az
"Üdvözöljük a honlapunkon!"
legyen a böngésző cím, hanem pédául a
"Gumitulipán + Település | Valódi gumiból készült tulipán"
legyen inkább az.
Ügyfelünk ezt fogja megtalálni a google.com nyitó oldalán és nem pedig az "Üdvözöljük a honlapunkon!"-t fogja észrevenni a 64. helyen.
A Google éppen erre kíváncsi!
Néhány szóban írjuk le azt az egy-két mondatot, amelynek szövege megszólítja az ügyfelet:
"Gumitulipán + Település | Cégünk valódi gumiból, kézzel készíti a gumitulipánokat. Üzletünket megnyitottuk a Település, Kisutca 13. alatt."
A Google vagy saját kútfőből (a weboldal szövegtörzséből), vagy a meta leírásba (meta description) beágyazott szövegből választja ki és jeleníti meg az egy-, vagy két soros, kisebb, fekete betűs szöveget, amely az organikus lista nagyobb, kék címe alatt található. Ha valójában ez a fontos kifejezés, a meta szöveg elejére írjuk.
A Google maga megmutatja a vastagított betűket, ami fontos az ügyfél szerint:
Aki valójában keresett és beírta a "szobafestő martonvásár" kifejezést, meg is találta.
Próbálható!
Akár egy profi fotós, akár mi magunk is elkészíthetjük a képeket.
Az egyik fontos dolog az, hogy ami a képen van, nevezzük el pontosan a fájlt. Az IMG_9876555.jpg neve biztosan izgalmas dolog. Nevezzük el gumitulipan.jpg-re, így a Google jobban tudja értelmezni, jobban átlátja a szövegkörnyezetet a képeket és az ehhez hasonló fotókat.
Ha a keresés képeinek fájljai jobban passzolnak a szöveg tartalmához, egyértelműen összeadja, szorozza az algoritmus képletét.
Ha egy ügyfél részletesebben is szeretne tudni egy termékről, vagy szolgáltatásról, hozzunk létre egy belső oldalt. Ha a gumitulipánról van szó, hozzuk létre a belső oldalt, mint https://gumitulipan.hu/gumi_nyersanyag.
Amikor a szöveg elkészült, "gumi nyersanyag" legyen benne a böngésző-címben, a meta szövegében, valamint a beágyazott kép fájljának nevében. Ezen kívül ami a fontos: a canonical url mezőbe is írjuk be ugyanazt, a saját belső oldal url-t. (A meta-szöveg elejében szintén jelenítsük meg a "gumi nyersanyag" kifejezést.)
Az az ügyfél, aki tényleg rákeresett a gumi nyersanyagára, jobb pozícióval meg is találja azt.